نبض سنج

راهنما

برو به نبض سنج

نظرسنجی تاورز واتسون (Towers Watson Engagement Survey)

تاورز واتسون یکی از نظرسنجی‌های کاربردی برای سنجش میزان مشارکت کارکنان است. این نظرسنجی شاخص‌های مختلفی از جمله روابط کاری، تنوع و همه‌پذیری و رهبری را مورد بررسی قرار داده و میزان رضایت کارکنان از محیط کاری خود را می‌سنجد. در ادامه بیشتر با این نظرسنجی و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

تعداد سوالات و مدت زمان نظرسنجی

نظرسنجی تاورز واتسون از ۳۸ سوال مختلف تشکیل شده است. برای پاسخگویی به این تعداد سوال که از شاخص‌های مختلفی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت کارکنان یک سازمان استفاده می‌کنند، به حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است.

نظرسنجی تاورز واتسون چه شاخص‌هایی را می‌سنجد؟

سوالات نظرسنجی تاورز واتسون وضعیت ۱۳ شاخص مختلف را در یک سازمان مورد بررسی قرار می‌دهند. این شاخص‌ها عبارتند از: نگهداشت، فرهنگ سازمانی، مشارکت پایدار، توسعه حرفه‌ای، تغییر و نوآوری سازمانی، روابط کاری، ارتباطات، تصویر یا برند، تنوع و همه‌پذیری، مدیریت اجرایی، رفاه، سرپرستی و رهبری. در این نظرسنجی، برای سنجش هر یک از این شاخص‌ها، بین ۱ الی ۶ سوال وجود دارد.

چه سازمانی نظرسنجی تاورز واتسون را ایجاد کرده؟

ویلیس تاورز واتسون (Willis Towers Watson) به اختصار WTW، یک کمپانی بریتانیایی-آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای فعالیت می‌کند. این سازمان از سال ۲۰۱۶ در نتیجه ادغام دو کمپانی ویلیس گروپ و تاورز واتسون ایجاد شد. این سازمان در بیش از ۱۴۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و بیش از ۴۰ هزار کارمند دارد.

ویلیس تاورز واتسون برای مشتریان خود ارزش زیادی قائل است و به کار گروهی اهمیت می‌دهد. احترام متقابل و تلاش پیوسته برای رشد و پیشرفت، بین کارکنان آن دیده می‌شود.

کدام سازمان‌های معروف با تاورز واتسون همکاری کرده‌اند؟

سازمان‌های معروفی در کشورهای مختلف از خدمات تاورز واتسون استفاده می‌کنند. در ادامه با سه مورد از این سازمان‌ها آشنا می‌شویم.

  • تسکو (Tesco): کمپانی بریتانیایی فعال در حوزه مواد غذایی که ۳۴۰ هزار نفر کارمند و درآمدی نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار دارد.
  • مسترکارت (Mastercard): دومین کمپانی پردازش پرداخت بزرگ جهان که نزدیک به ۳۰ هزار نفر کارمند و درآمدی ۲۴.۴ میلیارد دلاری دارد.
  • گرین‌کُر (Greencore): سازمان ایرلندی فعال در حوزه صنایع غذایی که ۱۴ هزار کارمند و درآمدی ۲ میلیارد دلاری دارد.

چند نمونه از سوالات نظرسنجی تاورز واتسون

نمونه‌های زیر به شما کمک می‌کنند بیشتر با سبک سوالات نظرسنجی تاورز واتسون آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به سوال‌ها، کارمندان باید بین پنج گزینه خیلی موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و خیلی مخالفم، یکی را انتخاب کنند.

  • من انگیزه دارم که برای انجام بهتر کارم، فراتر از مسئولیت‌های رسمی شغل خود عمل کنم.
  • به طور کلی، تغییرات سازمانی عمده اخیر به خوبی و با شفافیت کامل توضیح داده شده‌اند.
  • من می‌توانم در این سازمان بدون نگرانی برای پذیرفته شدن از سوی دیگران، خودم باشم.

چرا تاورز واتسون؟

  • هر سال بیش از ۱۰ میلیون کارمند از نظرسنجی تاورز واتسون که به بیش از ۱۰۰ زبان مختلف ترجمه شده، استفاده می‌کنند.
  • ۹۷ درصد از کمپانی‌هایی که از این نظرسنجی استفاده کرده‌اند، آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.
  • با کمک نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، می‌توان تغییرات واقعی و موثر ایجاد کرد.
  • سوالات نظرسنجی تاورز واتسون توسط تیمی از متخصصان و افراد حرفه‌ای در زمینه علوم اجتماعی طرح شده‌اند.

از کجا شروع کنیم؟

برای برگزاری نظرسنجی تاورز واتسون در سازمان خود، می‌توانید از تایم لاین پیشنهادی کندو استفاده کنید. اما فراموش نکنید که با برگزاری نظرسنجی، کار شما به اتمام نمی‌رسد. بررسی کامل نتایج نظرسنجی و تهیه لیستی از اقدامات اصلاحی، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. با شناسایی نقاط ضعف سازمان و تلاش برای بهبود آن‌ها، به کارمندان خود نشان می‌دهید که برای نظراتشان ارزش قائل هستید. این مسئله اعتماد آن‌ها به سازمان را افزایش داده و باعث می‌شود با انگیزه بیشتری وظایف خود را انجام دهند.

آموزش‌های مرتبط