نبض سنج

راهنما

برو به نبض سنج

چگونه نظرسنجی آنبوردینگ بسازیم؟

نظرسنجی‌های آنبوردینگ پرسشنامه‌هایی هستند که از نیروهای جدید شرکت می‌خواهند نظر خود را درباره روزها یا هفته‌های ابتدایی کار در سازمان بیان کنند. نتایج این نظرسنجی به تیم منابع انسانی شرکت شما کمک می‌کند تا رضایت کارکنان از فرآیند استخدام و آنبوردینگ را اندازه‌گیری کرده و نقاط نیازمند بهبود را شناسایی کنند. این تیم در نهایت می‌تواند با کمک یافته‌های نظرسنجی، فرآیند آنبوردینگ کارکنان جدید را بهبود ببخشد. 

در این مقاله سعی کرده‌ایم فرآیند ساخت نظرسنجی آنبوردینگ در نبض‌سنج کندو را به تفکیک هر مرحله به شما توضیح دهیم.

راهنمای ساخت نظرسنجی آنبوردینگ در نبض‌سنج کندو

برخلاف نظرسنجی‌های تعلق سازمانی که در یک بازه زمانی یکسان و مشخص برای همه یا بخشی از اعضای سازمان ارسال می‌شود، نظرسنجی‌های آنبوردینگ در روزهای مختلف و بر اساس زمان اضافه شدن هر فرد به سازمان ارسال می‌شود. برای ایجاد نظرسنجی آنبوردینگ، گام‌های زیر را طی کنید:

۱- تعیین مراحل: در این گام شما می‌توانید مراحل مختلف سنجش فرآیند آنبوردینگ خود را اضافه کنید. در هر مرحله شما تعیین می‌کنید که چه پرسش‌نامه‌ای در چه زمانی پس از اضافه شدن افراد به سازمان شما برای هر فرد ارسال شود. متن خوشامدگویی در هر مرحله نیز در این قسمت توسط شما تکمیل خواهد شد.  

- کندو

تعداد مراحل آنبوردینگ بسته به نیاز سازمان شما است و می‌تواند از ۱ مرحله تا هر تعداد مرحله تعریف شود. بهتر است که در ابتدای طراحی فرآیند آنبوردینگ سعی کنید یک فرآیند نسبتا بلند مدت تعریف کنید که در طول زمان کمترین تغییر را داشته باشد. زیرا در این صورت روند تغییرات تجربه کارکنان در زمان ورود به سازمان را بهتر می‌توانید رصد کنید. هر تغییری در فرآیند آنبوردینگ باعث مخدوش شدن گزارش‌های روند محور (Trend-Based) خواهد شد.

پیشنهاد ما این است که از پرسش‌نامه‌های استاندارد استفاده کنید. این پرسش‌نامه‌ها در تعیین تعداد مرحله، روز ارسال هر مرحله و سوالاتی که در هر مرحله باید پرسیده شود، به شما کمک می‌کنند.

- کندو

۲- تنظیمات ارسال: در این گام شما تنظیمات ارسال شامل موارد زیر را تعیین می‌کنید:

  • ساعت ارسال نظرسنجی: نظرسنجی در چه ساعتی در روز مورد نظر شما برای همکاران ارسال شود؟
  • مهلت پاسخ‌گویی به نظرسنجی: پس از دریافت لینک شرکت در نظرسنجی، هر فرد چند روز فرصت دارد تا به سوالات پاسخ دهد؟
  • زمان ارسال یادآور: چند روز پس از ارسال نظرسنجی، لینک یادآور شرکت در نظرسنجی (فقط برای افرادی که شرکت نکرده‌اند) ارسال شود؟
  • کانال‌های اطلاع‌رسانی: لینک دعوت به نظرسنجی از چه کانال‌هایی (شامل ایمیل و پیامک)‌ برای همکاران شما ارسال شود؟
- کندو

۳- نهایی سازی: در این گام مواردی که در دو گام قبل تعیین کرده‌اید به شما نمایش داده خواهد شد و در صورت تایید توسط شما، این نظرسنجی از همان لحظه فعال خواهد شد.

- کندو

آموزش‌های مرتبط