ایون هویت یکی از نظرسنجیهای کاربردی و مهم برای سنجش میزان مشارکت کارکنان است. این نظرسنجی با توجه زیاد به جزئيات، سعی میکند ۶ عامل اصلی که روی مشارکت کارکنان تأثیر میگذارند را با سوالات مختلف مورد بررسی قرار دهد. این ۶ عامل عبارتند از کار، افراد، فرصتها، مزایا، اقدامات شرکت و کیفیت زندگی. در ادامه بیشتر با این نظرسنجی و جزئیات آن آشنا میشویم.
تعداد سوالات و مدت زمان شرکت در نظرسنجی
نظرسنجی ایون هویت از ۵۰ سوال تشکیل شده است. کارمندان برای اینکه به تمام سوالات این نظرسنجی پاسخ دهند، به حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز خواهند داشت.
نظرسنجی ایون هویت چه شاخصهایی را میسنجد؟
۵۰ سوال این نظرسنجی به ۶ بخش (کار، افراد، فرصتها، مزایا، اقدامات شرکت، کیفیت زندگی) تقسیم شده و هر یک از این بخشها نیز شاخصهای مختلفی را شامل میشوند که روی مشارکت کارکنان تأثیر میگذارند. هدف از این نظرسنجی صرفا ارزیابی میزان رضایت کارکنان نیست. با برگزاری نظرسنجی ایون هویت در یک سازمان، میتوان نقاط نیازمند بهبود را با توجه به میزان تأثیرگذاری آنها بر مشارکت کارکنان و در نتیجه موفقیت یک کسب و کار تشخیص داد.
۲۰ شاخصی که نظرسنجی ایون هویت مورد ارزیابی قرار میدهد عبارتند از:
- تعلق و مشارکت
- چابکی
- برند
- مسیر شغلی و توسعه
- همکاری
- تمرکز بر مشتری
- تصمیمگیری
- مدیر
- تنوع و همهپذیری
- توانمندسازی
- رهبری ارشد
- مدیر دپارتمان / سرپرست مستقیم
- مدیریت اجرایی
- قدردانی و پاداش
- تمرکز بر استعداد و نیروی انسانی
- رفاه
- سیستم کاری
- وظایف کاری
- تعهد
- فرهنگ
چه سازمانی این نظرسنجی را ایجاد کرده؟
ایون هویت یکی از سازمانهای مهم حوزه منابع انسانی است. این مجموعه در رابطه با مسائل مختلفی چون مزایا، استعدادیابی و نحوه مواجهه با چالشهای اقتصادی، به کسب و کارهای مختلف مشاوره میدهد. همچنین، ایون هویت استراتژیهای متعددی در رابطه با طراحی، اجرا و نظارت بر مسائلی چون بازنشستگی، مدیریت سرمایهگذاری، برنامه درمانی و… ارائه میدهد.
ایون هویت یک شرکت بینالمللی است که در ۱۲۰ کشور مختلف فعالیت کرده و حدود ۵۰ هزار کارمند دارد. این مجموعه همواره در تلاش است که سازمانها را به محیطهایی بهتر برای کارکنانشان تبدیل کند.
چه سازمانهایی با ایون هویت همکاری کردهاند؟
سازمانهای مختلفی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی با شرکت ایون هویت همکاری کرده و در مسائل مختلف از آن مشاوره گرفتهاند.
- مورگان (Morgan Advanced Materials): شرکت فعال در زمینه تولید که از مواد اولیه مختلفی چون کربن و سرامیک استفاده میکند. این شرکت حدود ۸ هزار کارمند و درآمدی ۱ میلیارد یورویی دارد.
- ترنسکام (Transcom): کمپانی سوئدی فعال در حوزههای مختلفی چون بازاریابی، تکنولوژی و… که بیش از ۲۵ هزار کارمند و درآمدی ۶۵۰ میلیون دلاری دارد
- کمپانی O2: شرکت انگلیسی فعال در حوزه مخابرات که بیش از ۱۰ هزار نفر کارمند و درآمدی ۱۰ میلیارد پوندی دارد
چند نمونه از سوالات نظرسنجی ایون هویت
در ادامه میتوانید سه نمونه از سوالات این نظرسنجی را مطالعه کنید. برای پاسخ به این سوالها، کارمندان باید از بین ۵ گزینه خیلی موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و خیلی مخالفم یکی را انتخاب کنند.
- در بین گروهها و بخشهای مختلف سازمان همکاری موثری وجود دارد.
- من میتوانم بهترین روش را برای انجام کارم انتخاب کنم.
- اینجا ایمنی و امنیت محل کار اهمیت زیادی دارند.
چرا ایون هویت؟
- این نظرسنجی مناسب سازمانهایی با اندازههای مختلف و واقع در موقعیتهای جغرافیایی متفاوت است.
- سوالات این نظرسنجی شاخصهای متعددی را میسنجند و به طور جامع به ارزیابی مشکلات احتمالی موجود در محل کار میپردازند.
- نظرسنجی ایون هویت صرفا روی رضایت کارمندان تمرکز نمیکند و به دنبال ایجاد روشهای موثر و کاربردی است.
- این نظرسنجی برای تمام کارمندان است؛ هم کارمندانی که مشارکت بالایی دارند و هم آنهایی که مشارکت کمتری دارند. با کمک ایون هویت میتوان مشارکت پایین را افزایش داد و مشارکت بالا را نیز حفظ کرد.
از کجا شروع کنیم؟
اگر میخواهید نظرسنجی ایون هویت را در سازمان خود برگزار کنید، اولین قدم این است که تمام مراحل آن را برنامهریزی کنید. میتوانید با کمک تایم لاین پیشنهادی کندو، بهترین زمان را برای آغاز نظرسنجی تعیین کنید. اطلاعرسانی درباره نظرسنجی و استفاده از روشهای مختلف برای تشویق کارمندان به شرکت در آن نیز اهمیت زیادی دارد.