پس از اتمام مهلت شرکت در نظرسنجی، بهترین فرصت برای تشکر از کارمندان سازمان است. شما میتوانید در قالب یک ایمیل از کارمندان جهت شرکت در این نظرسنجی قدردانی کنید. البته، روشهای دیگری مانند ارسال پیام گروهی در کانالها یا گروههای سازمان در شبکههای مجازی نیز وجود دارد. در ادامه نکات مهم راجع به تشکر از کارمندان را مرور کرده و سپس نمونه ایمیلهای پیشنهادی کندو در این زمینه را با شما به اشتراک میگذاریم.
نکات مهم درباره ایمیل تشکر
همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، بهتر است پس از تمام شدن مهلت شرکت در نظرسنجی، از کارمندانی که برای شرکت در آن وقت گذاشتند، تشکر کنید. ایمیل تشکر توسط مدیر عامل سازمان ارسال میشود و بهترین زمان برای ارسال آن، یک هفته پس از تمام شدن نظرسنجی است. شما میتوانید از نمونه ایمیلهای تشکر پیشنهاد شده توسط کندو استفاده کنید. اما اگر میخواهید خودتان متن ایمیل را بنویسید، حتما به نکات زیر اشاره کنید:
- به کارمندان بگویید که در حال بررسی نتایج نظرسنجی هستید.
- میزان مشارکت افراد را با آنها در میان بگذارید.
- به آنها یادآوری کنید که نظراتشان برای شما ارزشمند است.
- زمان اطلاعرسانی درباره نتایج را به صورت دقیق یا حدودی با آنها در میان بگذارید.
نمونه ایمیلهای تشکر
در ادامه ۵ نمونه ایمیل تشکر پیشنهادی کندو را با شما به اشتراک میگذاریم. با توجه به فرهنگ سازمان خود، میتوانید متن این ایمیلها را شخصیسازی کنید.
نمونه ۱
با سلام؛
با تشکر از همه افرادی که در نظرسنجی سازمانی [نام سازمان] شرکت کردند، حین برگزاری این نظرسنجی، [تعداد شرکتکنندگان] عدد پاسخ دریافت کردیم.
در قدم بعدی، تیم منابع انسانی دادههای تجمیعی مربوط به این نظرسنجی را مورد بررسی قرار خواهد داد. نتایج حاصل از این نظرسنجی را در تاریخ [تاریخ اعلام نتایج] با شما در میان خواهیم گذاشت. ما مشتاقیم که به تلاش برای ایجاد یک محیط کاری سالم که در آن افراد با بکگراندهای مختلف توانایی رشد و شکوفایی را دارند، ادامه دهیم.
اگر در رابطه با نظرسنجی سوالی دارید، حتما با ما در میان بگذارید.
با تشکر
[نام]
نمونه ۲
همکاران عزیز؛
قدردانی من برای شرکت در نظرسنجی [نام سازمان] را پذیرا باشید. با افتخار اعلام میکنم که بیش از [درصد شرکتکنندگان نظرسنجی] درصد از اعضای سازمان نظرات خود را در این نظرسنجی با ما به اشتراک گذاشتند.
نظرات شما به ما کمک میکنند که سریعتر در مسیر تغییر گام برداریم و با تقویت نوآوری و رهبری در [نام سازمان]، در میان رقبای خود منحصر به فرد باشیم.
تا تاریخ [تاریخ اعلام نتایج]، به تحلیل و بررسی نتایج این نظرسنجی میپردازیم و سپس این نتایج و همچنین اقداماتی که میخواهیم در رابطه با آنها انجام بدهیم را با شما به اشتراک میگذاریم.
با احترام
[نام]
نمونه ۳
همکار عزیز؛
از اینکه در نظرسنجی سازمانی ما شرکت کردید، سپاسگزاریم. نظرات شما ابزاری ارزشمند برای موفقیت [نام سازمان] هستند. فرصت شرکت در نظرسنجی در [تاریخ پایان نظرسنجی] به اتمام رسید. نرخ مشارکت نهایی در این نظرسنجی [درصد مشارکت] درصد بود.
اما مرحله بعدی چیست؟
در حال حاضر در حال بررسی نتایج نظرسنجی هستیم. در [تاریخ اعلام نتایج] این نتایج را با شما به اشتراک میگذاریم. در قدم بعدی نیز لیستی از اقدامات اصلاحی با مشارکت تیم منابع انسانی و نظرات ارزشمند خود شما تهیه شده و با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.
با احترام
[نام]
نمونه ۴
همکار عزیز [نام سازمان]؛
امیدوارم حالتان خوب باشد. میخواهم صمیمانه از تک تک افرادی که در نظرسنجی سازمانی شرکت کردند، تشکر کنم. نظرات ارزشمند شما در شکل دادن به آینده سازمان نقش مهمی دارند. شما با ارائه پاسخهای صادقانه، تعهد خود برای تبدیل [نام سازمان] به یک محیط کاری بهتر را نشان دادهاید.
هنگام برگزاری این نظرسنجی، [تعداد شرکتکنندگان] نفر در آن شرکت کردند. قدم بعدی ما، تحلیل و بررسی دقیق نتایج نظرسنجی است. تیم منابع انسانی میکوشد لیست کاملی از مسائل و مشکلاتی که در نظرسنجی به آنها اشاره شد، تهیه کند. تصمیم داریم در تاریخ [تاریخ اعلام نتایج] گزارش کاملی از نتایج این نظرسنجی و اقدامات مورد نیاز برای بهبود شرایط کاری در [نام سازمان] را با شما به اشتراک بگذاریم.
یک بار دیگر از شما برای شرکت در نظرسنجی و تلاش برای توسعه [نام سازمان] تشکر میکنم.
با احترام
[نام]
نمونه ۵
همکاران عزیز؛
از تاریخ [تاریخ شروع نظرسنجی] تا [تاریخ پایان نظرسنجی] یک نظرسنجی سازمانی برگزار کردیم تا از نظر شما درباره تجربه کار کردن در [نام سازمان] آگاه شویم. امیدوار بودیم افراد زیادی در این نظرسنجی شرکت کنند و شما انتظارات ما را برآورده کردید. این نظرسنجی به صورت ناشناس توسط پلتفرم کندو برگزار شد و با توجه به اطلاعاتی که این پلتفرم در اختیار ما قرار داد، نرخ مشارکت شما در این نظرسنجی [درصد مشارکت] درصد بود. این عدد نشاندهنده میزان تعهد شما به [نام سازمان] است. از شما متشکریم.
به خاطر نرخ بالای مشارکت شما عزیزان، میتوانیم با اطمینان بگوییم که نتایج این نظرسنجی بازتاب صحیحی از وضعیت و مشکلات کارکنان در [نام سازمان] خواهد بود. این مسئله اهمیت زیادی دارد؛ چرا که با کمک نتایج این نظرسنجی، مسائلی که نیازمند بهبود هستند را شناسایی و اقدامات لازم را در رابطه با اصلاح آنها انجام خواهیم داد.
به شما قول داده بودیم که نتایج نظرسنجی را به صورت شفاف اعلام کنیم. هم اکنون با کمک تیم منابع انسانی در حال بررسی این نتایج هستیم و در [تاریخ اعلام نتایج]، آنها را با شما به اشتراک میگذاریم. همچنین، لیستی از اقدامات اصلاحی را که به بهبود شرایط کاری در [نام سازمان] کمک میکنند، برای شما ارسال خواهیم کرد.
با احترام
[نام]
جمعبندی
در این مقاله به مهمترین نکات مربوط به ایمیلهای تشکر که پس از اتمام زمان نظرسنجی توسط مدیر عامل برای کارمندان ارسال میشوند، اشاره کردیم و ۵ نمونه ایمیل پیشنهادی کندو را نیز در اختیار شما قرار دادیم. مدتی پس از ارسال این ایمیل و وقتی نتایج نظرسنجی به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند، باید یک ایمیل دیگر برای کارمندان خود ارسال کنید تا نتایج و همچنین اقداماتی که میخواهید برای بهبود شرایط انجام دهید را با آنها به اشتراک بگذارید. در این صفحه میتوانید نمونه ایمیلهای اعلام نتایج و اقدامات اصلاحی را مشاهده کنید.