چرا همکاران ما، سازمان را ترک میکنند؟
نبضسنج کندو به شما کمک میکند تا مهمترین دلایل نارضایتی کارمندان خود را کشف کنید و با انجام اقدامات مناسب و بهبود تجربه کارکنان خود، نرخ نگهداشت و میزان بهرهوری آنها را افزایش دهید.
راهکارهای نبضسنج برای بهبود تجربه کارکنان
به پرسشنامههای استاندارد و علمی دسترسی پیدا کنید.
با استفاده از نبضسنج کندو میتوانید به پرسشنامههای استاندارد بینالمللی سنجش تجربه کارکنان دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این پرسشنامهها میتوانید مهمترین شاخصهای موجود در زمینه تجربه کارکنان را در سازمان خود بسنجید.
با گزارشهای جامع کندو، سازمان خود را بهتر و کاملتر بشناسید
نبضسنج کندو به شما گزارشهای جامع و تحلیلی به تفکیک دپارتمانها، تیمها، سن، جنسیت و … ارائه میدهد تا بتوانید دید کامل و دقیقی از تجربه کارکنان سازمان خود داشته باشید.
گزارشهای نظرسنجی را در یک نگاه ببینید.
وضعیت تجربه کارکنان خود را در یک نگاه ببینید و آن را با مدیران ارشد سازمان به اشتراک بگذارید.
وضعیت مشارکت همکاران را بررسی کنید.
میزان مشارکت همکاران را به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای تعلق سازمانی، در طول زمان و به تفکیک مشاهده کنید.
سازمان خود را آنالیز کنید.
کندو به شما پیشنهاد میدهد که برای بهبود تجربه کارکنان سازمان خود، روی کدام نقاط، تمرکز کنید.
نقاط ضعف و قوت سازمان خود را بشناسید.
با استفاده از گزارش هیتمپ، دپارتمانها، تیمها و … را به تفکیک هر شاخص یا سوال، مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت سازمان خود را به دقت شناسایی کنید.
با استفاده از پیشنهادهای کندو، تجربه کارکنان خود را بهبود دهید.
کندو با بهره گیری از مشاوران ایرانی فعال در زمینه تجربه کارکنان و نیز بررسی معتبرترین وبسایتها و منابع آموزشی، مجموعه کاملی از اقدامات پیشنهادی برای بهبود تجربه کارکنان به ازای هر سوال را در اختیار سازمان شما قرار میدهد.
همچنین این امکان را دارید که اقدامات شخصیسازیشده متناسب با سازمان خود را نیز تعریف کرده و اثر آنها را بر بهبود شاخصهای تجربه کارکنان در نظرسنجیهای بعدی ببینید.
جایگاه سازمان خود را نسبت به سازمانهای دیگر مقایسه کنید.
با برگزاری نظرسنجیهای استاندارد در سازمانهای مختلف، نبضسنج کندو این امکان را به شما میدهد که وضعیت شاخصهای تجربه کارکنان سازمان خود را با سازمانهای فعال در صنعت مشابه خود مقایسه کنید. به این ترتیب میتوانید متوجه شوید که وضعیت هر شاخص در سازمان شما در قیاس با میانگین سازمان های مشابه سازمان شما چگونه است.
پرسشهای متداول
علت برگزاری نظرسنجی در سازمان چیست؟
این نظرسنجیها برای درک فرهنگ و دغدغههای فعلی سازمان و ایجاد سازمانی با عملکرد بهتر و متمایز، برگزار میشود. نظرسنجی بخشی از این فرآیند است که به موازات مصاحبههای مدیریت و ارزیابیهای داخلی انجام میشود. نتایج این نظرسنجی به شما در تشخیص نقاط قوت و نیازهای توسعه سازمان، جهتگیریها، ارزشها، فرآیندهای مدیریتی، نوآوری و سایر جنبههای فرهنگی و ساختاری کمک خواهد کرد.
آیا نظرسنجی بهصورت محرمانه و ناشناس انجام میشود؟
برای اطمینان از ناشناس بودن پاسخها، نتیجهی نظرسنجی تمام اعضای یک تیم به تفکیک شاخص، زیر شاخص و سوال جمعآوری شده و به صورت یک امتیاز کلی نمایش داده میشود. در گزارش نهایی، این امتیازات بدون نشان دادن نام و هویت افراد، قابل مشاهده هستند.
کندو متعهد است که داده های مربوط به هیچ یک اعضا به همراه مشخصات او را در اختیار سازمان ما قرار ندهد و همان طور که گفته شد، نتایج به صورت کلی و تجمیعی در اختیار سازمان قرار می گیرد.
چه کسی پاسخهای نظرسنجی را دریافت و بررسی میکند؟
نتایج نظرسنجی روی محصول کندو قرار گرفته و فقط منابع انسانی یا مدیر ارشد سازمان می تواند به آنها دسترسی داشته باشد. لازم به تاکید است که نتایج به صورت تجمیع شده در اختیار شما قرار می گیرد.
نظرسنجی چگونه انجام میشود؟
برای انجام نظرسنجی، لینکی برای همکاران شما از طریق ایمیل و پیامک ارسال میشود و آنها میتوانند با کلیک روی آن از طریق هر دستگاهی (موبایل، لپ تاپ، تبلت) به سوالات پاسخ دهند.
این نظرسنجی چه نفعی برای اعضای سازمان دارد؟
آنها با شرکت در این نظرسنجی، میتوانند بهطور ناشناس نیازها و دغدغههای خود در سازمان را مطرح کنند و این کار به ایجاد یک سازمان و فرهنگ کاری بهتر برای آنها کمک میکند.
آیا پاسخ به همه سوالات نظرسنجی الزامی است؟
خیر. تنها پاسخ دادن به برخی از سوالات الزامی است. هرچند بهتر است در صورت امکان، به تمامی سوالات پاسخ داده شود، اما اگر همکاری جوابی برای برخی از سوالات نداشت و آن سوال اجباری نبود، میتواند از آن عبور کند. این اتفاق زمانی می افتد که احساس کنید سوال مطرح شده به او مربوط نیست، یا به دلایل شخصی نخواهد به برخی از سوالات پاسخ دهد.
میتوانم جوابهای نظرسنجی را ویرایش کنم؟
قبل از اتمام و ارسال نظرسنجی، همکاران شما میتوانند جوابهای خود را در هر زمانی تغییر دهند. اگر قبلا نظرسنجی خود را ارسال کردهاند و میخواهند پاسخهای خود را ویرایش کنند، لازم است به لینک نظرسنجی ارسال شده رفته و روی گزینه “شرکت مجدد در نظرسنجی” کلیک کنند. توجه داشته باشید که انجام مجدد نظرسنجی، تمام پاسخهای قبلی را حذف میکند و باید مجددا به کل سوالات پاسخ داده شود.
به عنوان مدیر به چه دادههایی می توانم دسترسی داشته باشم؟
بنا به تشخیص منابع انسانی یا مدیر سازمان، میتوان مشخص کرد که مدیران میانی به نتایج نظرسنجی کل سازمان یا تنها بخش تحت مدیریت خود دسترسی خواهند داشت.
میتوانم نتایج نظرسنجی را بر اساس فاکتورهای مختلف (بهعنوان مثال، جنسیت، سطح ارشدیت و…) فیلتر کنم؟
بله، شما میتوانید از طریق فیلترهای مختلف، به بررسی دقیقتر نتایج نظرسنجی بپردازید. هرچه در زمان ورود اعضای سازمان، اطلاعات بیشتری را وارد کنید، در زمان مشاهده گزارش، فیلترهای بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
چه زمانی باید براساس نتایج نظرسنجی اقدامات لازم را انجام بدهم؟
بهتر است در اسرع وقت (حداکثر ۲ هفته) برای بررسی نتایج نظرسنجی با اعضای تیم خود جلسهای برگزار کرده و با آنها صحبت کنید. در این جلسه برنامهها و اقدامات لازم برای بهبود بخشهای مختلف براساس نتایج نظرسنجی را اعلام کنید.
از همین امروز، نبض سازمان خود را در دست بگیرید.
تماس با واحد فروش و پشتیبانی: ۹۲۰۰۲۵۳۰-۰۲۱